tisdag 30 oktober 2007

Böcker

Har laddat upp med många böcker av varierande slag inför min konvalecenstid fram till nyåret.
Jag tycker mycket om att läsa men läser mycket och fort. Ibland skulle jag vilja kunna läsa sakta och fundera på meningarna och vända och vrida lite på dom, men det är näst intill omöjligt.
Jag kommer kanske därför sällan ihåg författarnamn och titlar, som hör ihop. Kan just undra varför är det på detta viset?
Berättelserna, historierna och funderingarna i litteraturen ger mej alla sorters känslor under läsandet och jag blir lätt påverkad vilket SÅ höjer ögonbrynen för när jag tex önskar lite romantik a la 1700-tal under läsning av Jane Austen böcker! Konstigt, va?

Samlar på Expressens tisdagsutgåvor av klassiker och ska nu läsa Doktor Glas av Hjalmar Söderberg och det tror jag inte är fullt så romantiskt, få se vilka känslor som poppar upp då. Spännande för mej, SÅ kommer att rynka pannan, skaka på huvudet och fråga vad jag läst nu då?

5 kommentarer:

Anonym sa...

på fredag kommer vi....

karin sa...

Va, vem är det som knackar på min dörr? Är det bockarna Bruse tro?

Elisabeth sa...

Det finns filmer (vhs) hos Elin. En hel påse för trista dagar.
Synd att du inte har dvd, tänkte på det när du skriver om romantik a la 1700-tal , för jag har bland annat en fim timmars dvd med Stolthet och fördom...

Nästankusin Erica sa...

~ Usch ja!!! Håller på att byta ut mina filmer (VHS till DVD) och utöka min filmsammling ytterligare liiite till.... den börjar närma sig 800st nu tror jag. Är det någon som söker någon speciell titel på VHS så är det bara att höra av sig så skall jag se vad jag hittar (kostnad 10:- + porto).......

Lillslaktar´n sa...

Heej faster! tack för sist jag hade jätte kuul, du får gärna låna mej flera gånger såklart jag ställer upp. nu har mamma också startat en blogg anneluttan! nu ska jag gå å sova.. :D Kraam