fredag 5 oktober 2007

Jag vill, Jag vill, en önskedröm ?

Jag vill åka till Samarkand, har drömt om det i många år och nu har en resa dit dykt upp mitt framför min näsa. Det skulle vara helt underbart attfå uppleva , vad jag tror, ett sagoland !

Djingis Kan, hästar, Timur Lenk, siden och mosaik är något av vad jag tänker på när jag hör ordet Samarkand, medelpunkt i världshistorien. Och det bär klart att det finns mycket, mycket mera att se och uppleva.

Det finns ett bekymmer för mej att ta sig dit, jag måste flyga...

4 kommentarer:

elin sa...

Flyg, flyg, flyg. Ta en sup så fixar det sig nog :)

Elisabeth sa...

Armarna rakt ut och säg högt:
"Jag kan flyga, jag är inte rädd..."
(sällskapsresan)

Nästankusin Erica sa...

Jag vet, jag vet!!! Ta med motta Karin som oxå är flygrädd och dela upplevelsen, genast så blir obehaget bara halvt!!! Sen så kan man dränka den andra halvan i sprit......
0//:~D

Anonym sa...

Man Karin...
Om jag får följa med så kan jag hålla dig lagom dragen hela resan ;)
Allvarligt alltså...
Lisa