måndag 29 oktober 2007

Häloperation och krabba

En sk stövel skyddar min fot och jag får inte stödja på den på tre veckor.

Krabba, bläckfisk och räkor med tillbehör.

Äntligen är min morbus Haglund och benutväxten åtgärdad med operation på Karolinska i Huddinge och operationen gick bra sa doktorn. Jag säjer detsamma men när han tog fram motorsågen så tänkte jag att det här går åt pipsvängen ! Blev nämligen lokalbedövad och det var jag tacksam för men det gör ju att allt som försigår under operationen hör, ser och känner man.
Smärta kände jag också, men sa till och doktorn sputade in mera bedövning eftersom.
Bra teamwork mellan han och mej... När motorsågen skulle användas var det svårt att ligga still på det där smala höga op-bordet vilket jag för övrigt låg på som en stor groda med en tempurmadrass under mej med hål för mage och bröst och med armar och ben som låg rakt ut. Huvudet fick vackert ligga vridet åt höger på två stora kuddar och det kändes kan jag säja efter två timmars opererande. Jag glömde att andas och var ytterst nära att skrika i högan sky men vips var sågen använd liksom tång, kniv, sax, stämjärn och hammare och hälen var ihopsydd och klar. Tänk vad man kan stå ut med när man måste!
Har haft besvärligt över ett år nu med onta och gångsvårigheter så ett par timmar i en operationssal är överkomligt. Jag är väldigt tacksam och nöjd just nu.
Min käraste moster ville bjuda mej på något alldeles extra och valde krabba och jag kunde faktiskt inte äta upp detta djur som låg där på tallriken !
Min kära mosters dotter ville då dela med sig av andra havets läckerheter, bläckfisk och räkor. Räkor går jättebra men dom där bläckfiskarna var som att tugga på en liten gummiballong och dess armar kunde jag inte ens ta i min mun!
Nää, jag är lessen men jag kommer att avstå denna gourmetmat till de som uppskattar smak och konsistens av anrättningarna.
Tack ändå för middag kära släktingar som till slut blev kokt skinka med tillbehör för min del.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller nog med dig om bläckfisk... Inte mat... Men krabba däremot. Mmmmmm! Gott!
krya på dig!

Nästankusin Erica sa...

Lite kul att läsa:

Det finns tre starka bevis för att Jesus var mexikan:
* Han hette Jesus
* Han var tvåspråkig
* Han blev alltid trakasserad av myndighetspersoner


Men det finns också goda belägg för att han var irländare
* Han gifte sig aldrig
* Han berättade alltid historier
* Han älskade att vara ute i landskapet

Samtidigt finns tydliga indikationer på att Jesus var svart:
* Han kallade alla för 'broder'
* Han tyckte om gospel
* Han kunde inte få en rättvis rättegång

Tre starka fakta talar för att Jesus var italienare:
* Han gestikulerade med händerna när han pratade
* Han drack vin till varje måltid
* Han var säker på att hans mamma var oskuld, och hans mamma var säker på att han var Gud

........medan ytterligare tre företeelser pekar på att han kan ha varit från
Kalifornien
* Han klippte aldrig håret
* Han gick omkring barfota
* Han grundade en ny religion

MEN - de mest övertygande bevisen talar faktiskt för att Jesus var KVINNA:
* Han blev tvungen att utfodra en stor mängd människor på kort varsel
fast det inte fanns någon mat
* Han försökte göra sin röst hörd bland massor av karlar som inte fattade ett dugg
* Till och med när han var död var han tvungen att stiga upp för att det fanns mer jobb för honom att göra...

Därför: Delge därför det här till alla underbara, hårt arbetande tjejer som aldrig vilar... för att uppmuntra dom att förstå att de är mer gudomliga än de anar.

Skicka det även till alla män som har humor ....

Anna Nilsén sa...

Men faster har du opererat dig?
Hoppas du kan gå nurå efter en sån lång operation. Sitter du bara hemma nu, när du knappt kan gå?
Själv har jag nu mitt sista novemberlov ..

karin sa...

Vad nån kan få till det. Allt går att svänga till så det passar men kul att läsa som du säjer Erica.

Anna jag väntar mej ett sjukbesök av dej på ditt sista nov-lov. Vad ska du annars göra? Ja, jag sitter och ligger och hoppar runt med kryckor så gott det går hemma på Djupudden. I detta läge är det besvärligt att vara tung i gumpen förstår du. Puss till dej.

elin sa...

jag vet nån som kommer iaf, men jag talar inte om vem....!!!

karin sa...

Elin tala om, tala om ...
jag längtar besök.

Anna Nilsén sa...

ja får väl ta mig i kragen med det där körkortet kanske jag kan ta mig till svaningen då :) fast det kan ju dröja ett bra tag det, får ta & komma innan :)

faster ska du få hemligt besök ;) ?

Anonym sa...

Hej Karin
Hoppas att det nu kommer att bli bra med din fot. Sitter här på jobbet och försöker koncentrera mig, men det är inte lätt när jag i eftermiddag åker till Östersund, första dagen på Norrlandsturnén. Ska bli jätte spännande.
Krya på dig så hörs vi senare
Kramar
Monica D