söndag 21 oktober 2007

Förberedelser

Ja, nu är det bara några dagar kvar tills jag ska operera min onda häl/fot. Jag jublar!

Mina förberedelser består i att städa där jag har tittat väldigt länge på förfallet tex en prylhylla som jag har i köket och just nu undrar jag varför den kom till, ihopplock av grejer som ligger här och där, skura duschen, skaffa fram böcker som ska roa mej när jag sitter med foten i vädret, tvätta kuddvaren som tillhör soffan och plantera fem amaryllislökar. Jag har köpt lökarna via en internetbutik, väldigt praktiskt, de kom direkt i brevlådan och kostar inte skjortan. Ja, jag vet, handla på orten och handla lokalt säjer mitt samvete men det finns något som heter bekvämlighet också. Få se om dessa vackra blommor tittar fram i juletid, hoppas på det.

Åker med tåget till Stockholm på tisdag och ska ligga på op-bordet på onsdag. Stannar hos min moster tills på lördag då tåget fraktar mej hem igen. Har gruvat för att kliva/hoppa upp på tåget men behöver inte det eftersom Sjukresor har ordnat en ledsagare som kommer att hjälpa mej på lördagsmorgon att komma ombord. Häftigt att få den upplevelsen.
Sedan blir det 5-6 veckors tid för läkning. Kryckor blir mina följeslagare och jag vet hur krångligt det kan bli när hjärnan vill göra som vanligt i vardagsbestyren. Men jag har ju bara mej själv att sörja för så det kommer att gå finfint.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ska lämna filmerna hos Elin, den vi pratade om "pianot" och så en del annat hop plock!

karin sa...

Tusen tack för, det jag kommer att titta på film framöver om jag inte får besök av två bloggare någon dag förståss.

Anonym sa...

Behöver konvalecenten några ljudböcker mån tro? Slå en signal så skickar jag med Elin (ifall du är hemma i byn)