onsdag 3 oktober 2007

SJUK !

Fy vad jag har varit sjuk, snart i två veckor har jag mått tjyvens. Ont i kroppen, halsen, huvudet och med en hemsk hosta. Tappat rösten och har varit nästan tyst i 4-5 dagar. Det har aldrig hänt förut så någon kan ju tycka det är toppen ?! Det tyckte iaf en medpatient på hälsocentralen som sa att "göbben hare lungt ett tag då". Allt beror på en virus sa doktorn och skrev att jag ska vara hemma en vecka till från jobbet. Och jag har sovit och sover fortfarande ett par timmar på dagen och en stump på kvällen och hela natten,Va? utan att få ont i ryggen?
Min mammas farmor uttryckte sig på gammeldagan så här när någon frågade hur det stod till,
- Ja, je e mårakuret och kvällstrött och je känns som en tuss mitt på daja.
Jag kan bara hålla med på det just nu.
Host, krax o kräks från mej.
ps
Igår slutade vår telefon att ringa. Felanmäler till Telia och de svarar att kanske till på fredag ska den vara lagad. Vilken service!

4 kommentarer:

elin sa...

PINK

karin sa...

Jaa, det äre. Att jag inte kom ihåg de, hädanefter är det ORDET för allt för allt ont.

Elisabeth sa...

PINK

Nästankusin Erica sa...

PINK?