söndag 7 oktober 2007

Vintervila






Nu har jag gjort det jag tänkt mej i min stora lilla trädgård.
Idag har jag planterat en klematis efter konstens alla regler så f-n tan om den inte tittar fram till våren !
Jag valde en sort som har en ljusblå alldeles underbar blomma och som ska tåla klimatet här.
En rosa bondpion har också fått sin plats och blivit nerbäddad
med massor av guldfärgade löv så den bör må gott under sin vintervila.
Min första krukros har jag satt i jordkällaren täckt med tidningspapper.
Nu hoppas jag att de alla tre överlever vintern.
Det är faktiskt kul med växter och att kanske lyckas få se dom blomma en gång.

3 kommentarer:

Elisabeth sa...

Jag har vattnat min mammas blommor i en vecka. Lus, vissna blommor och allmän oreda. Jag tror att när min mamma kom hem så tänkte hon "Det kan vara kul med blommor, om jag någonsin kommer att få se dom blomma igen...."
Hälsningar Inte-gröna-fingrar =)

Anna Nilsén sa...

Jaha :) Vilken av dom hade du köpt en skiva med Lars Winnerbäck eller en med Jens Lekman ?

Anna Nilsén sa...

Ja klart du kan det .. Men har du köpt hans nya skiva ? Om du gjort det så kanske du skulle gilla hans äldre skivor bättre, jag tycker dom är bättre inte alls fart och fläng utan det är låtar som man kan sätta sig in i ..och har ännu finare texter . :)