måndag 23 november 2009

I helgen har världens bästa valpvakt skött om småvovvarna, LISA.
Hon "sytte" så himla bra att de somnade på en gång i hennes famn. Härligt. Busade och lekte med dom så de tuppade av lite varstans i huset.
Trångt är bra.
Lisa tog många roliga kort på dom också.



Ute den 22 november och ingen snö????
Jag tror jag får goda trädgårdsmästare till våren för jädrans va´ roligt det var i pallkragarna.
Mycket att undersöka, det är rent av bråttomt...
Många vill titta och gosa med dom,
stora människor blir som barn på nytt...
...och älgjägare tar sig tid att mysa också !
Lisa, Amanda och jag kände på julmyset
lite i förväg medans valparna sov.
Vi gjorde julkort, lyssnade på julmusik (bl a om en julskinka som rymt!)
drack myrbärsglöggen och åt pepparkakor.
Mysig helg med mysiga syskonbarn och andra glada, goda folk.
Kan det bli bättre?
Nej.
-
Nu är välden utanför vit och plogbilen for nyss förbi,
kanske äntligen blir det den vinter jag längtat efter.
-
Må så gott alla och kolla ett par inlägg tillbaka på utlottningen.
Skriv bara en liten kommentar så är du med.

3 kommentarer:

Karolina Sundqvist sa...

Oj oj, vad söta de är valparna + kusinerna mina! Jag hade också så gärna klämt och kännt.. Kanske jag får det i jul :) Kramisar

Maria sa...

Hej!
SÅ gulliga de är valparna!

Mysigt att ha lite julkortsverkstad, det vill jag snart börja med också.

Idag bloggar jag äntligen om tavlan som jag nu har presentat min man med. Han blev glad!

hemma hos Bus sa...

Skrik å panik.
Jag vet ju vad du sa men det är griller i huvudet nu...
Tack rara goa du för telefonplingen du gjorde. Kram kram till dig <3