söndag 1 november 2009

Alla själars dag är det idag.
Igår, på Alla helgons dag, var jag med min mamma på kyrkogården och lade granris på
familjegraven. Några ljus tändes och de kom att lysa och blinka fint fram emot kvällen.
Dotterdotter Karolina var också med och det kändes gott.
Granris hör ihop med död, begravning och kyrkogård tycker jag.
Det är så tryggt och lungt, granriset.
-
Må alla mina kära och okära döda släktingar och vänner förnimma att jag
idag minns dem lite extra.
--
---
Nu ser valparna lite och hör absolut !
Leken har börjat, leken som ska bli allvar.
De har smakat på oss lite genom några små tafatta slick... gulligt !

De kliver över jättestora berg, kudden eller ett veck på täcket,
och ramlar omkull. Upp igen och vinglar på sina små ostadiga ben.

Morrar, försöker att skälla och smakar på varandras kroppar. Gulligt.

Tyra hon är uppmärksam på allt vad de hittar på, än så länge!?
Jag ligger på golvet många gånger per dag och gullar, än så länge!?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu ser dom ju ut som små jämthundar snart! Så söta! Ligg där och gulla nu, snart kommer gaddarna;o)
Jonsa

Anonym sa...

Snygg gravsten!
Jonsa