fredag 2 oktober 2009



Den dagen första snön kom skördade jag persiljan och den var helt underbart fin och GOD.
Dillkronorna lyste upp med sina gracila kronor så jag kunde nästan inte sluta titta på dem !


Inne i huset där låg kära Tyra och sov sin skönhetssömn i den bästa av alla sovställningar !?

Det är bäst hon tar igen sig för det finns något som växer i hennes mage !!!!
och det har hon ordnat till i hemlighet.
---
Mera Tyra eftersom det är omkring hennes framtida väl och ve mina tankar rör sig om nu

Hon i motljus vid Grundvattnet och med Lu´kull´n på anner sia.
-
Vid den här sjön bodde för länge sedan en gubbe, som en farbror till min mamma ordnade sättpäran åt och gubben grävde en grop och slog alla pärer i den och fyllde över !
Vet ej hur det gick med det men jag kan tänka mej att min mors farbror tyckte han både avvarat viktig vintermat och burit päran i det väglösa landet i onödan.
På hemväg så tyckte sig, den här farbrodern, vara förföljd och hörde ljud som antagligen skrämde honom så han lade bara sin bössa över axeln och brämmade iväg ett skott !!!!
Sedan ökade han takten och sprang hem till Ringsjöhöjda.
Dagen efter gick han och förmodligen någon till tillbaka för att se eventuella spår efter förföljaren..... och där låg en älgoxe, stendöd ! häpp
Tänk va´dom kunde förr....
-

Vi fikade förstås och Tyra fick ju sin del också.
Här väntar hon på varsågod.

Väl hemkommen
och här har hon intagit sin plats i väntan på mat....
klockan närmar sig 16.00 som hon själv tycker är en alldeles utomordentlig bra tid.
Hon börjar göra oss uppmärksam på det (om vi är innomhus) halvtimmen före.
Hon är väldigt bestämd på just det.
Och vi gör henne till viljes så klart.
Käraste Tyra nu har vi en knepig uppgift att lösa tillsammans.
Om och när du får valpar !!???

Kom igen nu Tyra !
se till att jag får en lika superbra vovve som du igen.
En som håller björnarna på avstånd...

4 kommentarer:

Maria sa...

Hej!
Vackert med odlingarna. Dillkronor är inspirerande!
Och vovven, så sött hon sover. Lycka till om det blir valpar.

Karolina Sundqvist sa...

Det är ju fantastisk roligt att hon ska få valpar!!! Haha, vad hon är listig som skaffat de i hemlighet...
Bara de små rackarna har ploppat ut innan sista helgen i oktober så jag får komma och gosa!! Puss o Kram Malmö (har idag haglat här)

Anonym sa...

Men Karin inte trodde jag att du var så ansvarslös med dina nära o kära !Ere den där Pilletrille som hälsat på i smyg ?Tur att du har en lya nära jobbet så du kan dela den med den nya fam.Hur många kan det bli?
Men det ordnar sig alltid!!
Kram Motta.

Anonym sa...

Åh vappisar nu blir jaq avundsjuk. Lilla Tyra detta fixar du nog bra
Kicki