tisdag 13 oktober 2009

Har presentat mej själv med fina, roliga saker. Födelsedagsbricka för att förgylla ens dag. Den kan jag använda även andra dagar när det behövs.

Det snyggaste av snygga skärbräden !!! Och nya plastiga, färgglada kaffeburkar.
Kan inte annat än att bli glad när jag använder dessa grejer i vardagsbruket.
-
Och inte minst denna roliga Babuschka- väska!!
Jag flyttar alldeles snart in i den och ska sedan spatsera iväg och vara mallig. hihi

Jag gillar den.

Kaffeburkarna är från Rice.
Det övriga från en tusenkonstnär som heter Maria Öqvist-Öhman och har bloggen/nätbutiken

http://www.jagblommar.se/


Gå omedelbart in där och botanisera bland många härliga stora och små go´bitar.
---



Rapport från våndan av Tyras hemliga äventyr,
då hon blev på sytt´n!



Hon vet inte riktigt hur hon ska vila, vilken ställning som är bäst.
Hon är brydd vad som händer.
Tittar mot magen när de små liven rör på sig.
De små bufflar runt och trängs.
Jag håller mina händer runt magen och känner rörelser överallt. Undrandes hur många.


SÅ har hängne inn´a redan nu.
Hon gillar det.



Det blir väl tidningspapper och något mjukt att ligga på senare.
Just nu är Bia-bädden skön.


Hon verkar må bra och har full koll på allt som händer, som vanligt.
Hon är ju vår spanare och varnare.
Hon blir lej på mej som fotograf... gillar inte när jag riktar kameran på henne.

Här har matte platsat mej, men fy å...
rumpan dätt å öra läggs baköver... vill inte...
Men jag har kort på maghänget iallafall.
Fortsättning följer.

4 kommentarer:

Maria sa...

Hej!
Tack för att du visar så fina bilder och skriver om mig!

Anonym sa...

Men oj,oj vilket eventyr!Jag följer utvecklingen med spänning.
Hur lång tid är det kvar?Ska den där kätten vara BB?Får ni plats båda, för du ska väl assistera ?
Du är duktig fotograf .jag hoppas att få följa händelsen på så vis.
Kram fr. Motta

Gudrun sa...

Söt väska med Babushka, nästan lite lik dej (hi hii).
Tyra är också söt med sin mage.
Kram/G

karin sa...

Motta,
tiden är ute imåra, fredag. Just nu ligger hon i sin kätte och hon har inte ätit idag och hon är stillsam av sig. Hon försvann i morse så vi fick leta efter na och hon hade krypit in i grishuset och kom inte fram frivilligt.
Ja, vi får båda plats fast det blir trångt och SÅ får sköta om henne inatt. Jag ska jobba från 16 i måra tills 10 på lördag och behöver lite mer sömn än han.
kramen