tisdag 6 oktober 2009

Tyra och jag går på promenad idag( jag brukar cykla och det gillar hon mera) men lufsar snällt på i min takt. Hon tycker inte det är speciellt intressant det går för sakta...
det får väl duga, det är roligt att göra sällskap iallafall.
Rätt som det är kommer en vindpust med något som
är värt att undersöka och då spritter det till i vovven.
Här är vi på hemväg och det är en helt underbar höstdag med hög klar luft.
Jag andas och andas djupt för att glädja kroppen och knoppen.
Väl hemkommen stupar Tyra på brua med magen i vädret och jag
sätter mej bredvid och stryker henne på mjuka magen för det tycker hon om. Hon är lite brydd vad som händer med sig. Hon "pratar" mycket med oss och hon vill vara nära, ofta.

Hon blir bukigare och bredare över ryggen och så tappar hon jättemycket maghår.
Undras hur många det blir ?
Jag gissar på 3 i nuläget !

6 kommentarer:

elin sa...

Harry gissar på 6 valpar och jag gissar på 4. Vad vinner man om man har rätt?

Gudrun sa...

Jag hoppas att allt går väl, huvudsaken det är nåt som kommer ut. Kanske en jättevalp.....eller 10 små. Naturen brukar kunna överraska.
Klapp om lill´tika från mej och ge hon en extra köttbulle.
Kram/lillsöster

karin sa...

Elin och Harry ni kanske vinner en valp om det blir många !!! Kanske...

Anonym sa...

Tror det blir 5 "små Tyra" , ja tänk att du ska bli "Jämthundsmomma" du Karin, haha. Ha de bra, kram från AC

Tattarbacken sa...

Hejsanhopp Saga gissar på 30 bebisar! Då får ni bygga ut! Grattis önskar vi Tyra vi på Tattarbacken.Hej Hej!!!!

Anonym sa...

Bara tre?....inte då hon får 7st. Så underbart med jämtvalpar lite avis blir jag nog att du får bli vovve mormor : )
Kicki