torsdag 8 oktober 2009

Kärt besök hade jag i gårkväll.
Två av mina brorsdöttrar kom, åt, surrade och fick sig en liten kokbok var.
Tonåringar är underbara blivande vuxna särskilt för en Faster !
Vi åt indisk mat, kryddig linsgryta och röd kyckling.
Drack en youghurtdryck med mango till.
Inte alls dumt.
Nu har jag kryddor till många indiska middagar....
för vad gör man annars av koriander, gurkmeja och spiskummin?
Just ja, jag bakade Naanbröd i stekpanna också.
OCH jag åt upp flera stycken...mmm gott!
Fast jag tål egenteligen inte bröd nuförtiden.

Kom igen girls, nu är det eran tur att laga något
från utlandet!!! hihi
(önskar gamleste fastra)

3 kommentarer:

Malla sa...

mmm...ja de va tokgött de där...å som sagt du får göra indiskt fler ggr...du vet ju vem som ställer upp å hjälper dej äta upp ;-)

elin sa...

Spiskummin är ju tacokryddan nr 1.
Kul med sånt besök!

Maria sa...

Ser gott ut!
Och fina flickor!