lördag 26 september 2009



Åh, herreminje jag har varit på Beatlesgala och sjungit, klappat och nästan "shakat loss" där i bänkraden på balkongen i Östersunds FH.
Jag tycker verkligen om deras låtar och här var det ett gäng som är/var husband på Covern
Club i Liverpool, The Mersey Beatles Band, som spelade. Och det gjorde de otroligt bra i mina öron iaf. När hela publiken stog upp och sjöng med i "Hey Jude" då var det en härlig upplevelse som jag fortfarande känner av.
All you need is love, I feel fine, I saw here standing there, Lucy in the sky, Help, Twist and shout,
Yesterday ja, det finns mängder av superbra låtar från beatlestiden. Ljuva 60-tal.




4 kommentarer:

Eva i Dalarna sa...

Oja, tänk hur det var, och nu finns nyinspelningar på CD. Tänker införskaffa det vita albumet, även om jag redan har den ute i något uthus. Ser fram emot ditt besök! Kram!

Gudrun sa...

Härligt med levande musik, ser framför mej hur du diggade!
Jag har bokat Ladies night i slutet på oktober. Då ska jag digga Andreas Jonsson.
Kram/G

Malla sa...

Åhh!! är nästa lite avundsjuk på dej...de e ju så kul att lyssna på live musik...!!!
Ses ikväll...
Kramen

Marlene sa...

Svar diskuteras i helgen ang. det du skrev hos mej...Kram