måndag 19 oktober 2009

4 dagar är valparna idag och kan så mycket, äta, krypa, pipa, knorra, bajsa så matte rynkar på näsan, sprattla, rulla runt, grina och smacka med tungan.
Jo, de sover ju ofta men inte så länge så Tyra hon har det hon gör.
De har fått klomanikyr idag, klorna hade växt flera mm och var sylvassa.
Jag har fått många namnförslag och är jätteglad för det men än är det bara tikvalpen som har ett namn. Eftersom jag är Kungsa på Torpet måste ju hon vara en prinsessa och kommer därför att heta Sessan. Hon ska nämligen stanna kvar här hemma och bli min nästa bjennbortjagarhunn.
En oerhört viktigt uppgift för den hund jag ska ha.
Hoppas hon blir lik sin mor för då klarar hon det jobbet galant.
---
--
-
Till något helt annat.
Jag har vaccinerat mej mot svininfluensan.
Såg den här godingen efter jag gjort det och tänkte är det så jag skulle kunnat se ut om jag genomlevt en attack av svininfluensan!!??
Inte så tokigt, va?

Ursäkta Karro jag kunde inte låta bli och låna bilden från dej.


3 kommentarer:

Karolina Sundqvist sa...

Tack min kära Moster för dina fina ord!

Haha, ja visst var han lite söt den där grisen.. eller vad det nu är för något! Hittade den via google.

Valparna ser helgoa ut!! För mig skulle det inte göra någonting alls att de luktade fis... hihi! Det blir spännande sen när de bllir lite större och börjar springa runt!

Kramar

Anonym sa...

Gulligull! Va söta dom är. Hoppas för din skull att inte vår guru dr Annika har helt rätt när hon säger att det är för mycket kvicksilver i vaccinet....
Jonsa

karin sa...

Ingrid, jag läste att det var samma mängd som man får i sig av ett mål av insjöfisk. Men det stod inte om det var från en hårt eller litet drabbad insjö! Det är som rysk roulett samma hur vi gör...
K.