tisdag 16 juni 2009

Har varit på föreningen Vävrumpans säsongsavslut som gick av stapeln på Beppemuseet på Öhn som ligger i vackra Ströms Vattudal.

Bland Beppes alla fantastiska miljöer, bilder, texter och minnen åt vi och umgicks i timmar.

Med Camillas fina lammkorv gjord på lamm från gården och Elins goda pärgratäng och rabarber-kolakaka som efterrätt smörjde vi kråset rejält. Kan bara säja far dit och ät! gott gott!!


Min syster passade på och ha bakluckeloppis och det kan ju inte en hop käringar motstå...
hon vet hur vi funkar... "genom sig själv känner man andra"
Kolla bara!




Det fanns något för alla och tänk vad väl vi behöver allt det hon inte längre vill ha...


Men det är bra med omfördelning av resurser !?

Jag blev med en kaffeservis efter en hård auktion inne på museet.
Ja a , just den skulle auktioneras, det andra sakerna var loppis.
-
Men se vad fint jag kan ha det när jag ska dricka elvakaffe på brua i sommar.

Om du kommer och hälsar på så ska jag bju´ på kaffe ur det här.
Idag gjorde jag det åt mej själv.
-
Någon ville se mina fågelskålar så här kommer de.




Den som kommer nu är från Karelen, Finland och den har jag köpt på Tradera.
Tycker om den.


Ha det gott under midsommarveckan och njut av ljuset.
Hej då.

7 kommentarer:

Malla sa...

Hej å hå...tänkte bara skriva å säga att jag läser fortfarande..fast jag hinner inte alltid kommentera...men jag vet ju av egen erfarenhet att det är kul att få kommentarer...men vi ses ju så ofta så jag kommenterar ju live...konstigt..det blev min längsta kommentar tror jag...å jag som säger att jag inte har tid..............hmmm...........:-)

Anonym sa...

Men vilken söt service! Ni verkar ha ett trevligt gäng i rumpan!
Önksar dig en riktigt trevlig midsommar!
Kram Jonsson

Amanda sa...

Har börjat blogga igen! :)
amandanisse.blogg.se
kram amanda

hemma hos Bus sa...

Vilken mysig kvälll det blev...Grannen har hållit mig uppdaterad som du kanske förstår ;)
Hoppas att du får en trevlig midsommar. Kram kram
ps..å du ...jag kommer gärna på en kopp kaffe om du bjuder på det i den fina servisen, fniss

Anonym sa...

Halloj Karin!
Det är verkligen mysigt att gå in på din blogg och läsa lite och titta på alla dina fina bilder/kort. Hoppas att vädret håller i sig i midsommar, om det gör det och du/ni är hemma kanske jag och Alva kommr förbi och tar en fika med det fina porslinet. Ev åker vi upp till stugan/utgår´n, längtar jättemycket dit nu.
Kram Anna W.

Elisabeth sa...

åh, det är så roligt med kaffeserviser!!! Jag fick hem en servis för några dagar sen, som jag köpte på tradera. Jättekul!.
Ha en jättetrevlig midsommar!!!

karin sa...

Anna och Alva ni är såååå välkomna att hälsa på och då ska vi fika ur sommarservisen.

Ingrid dej önskar jag en fortsatt glad midsommarhelg och att vi kan träffas snart.