lördag 20 juni 2009

Midsommarafton 2009

Vi firade denna dag med annan mat än vanligt för vi blev bjudna på Tuktas fantastiskt goda mat!! Älgkött med lök och kryddor som inte jag känner till, kyckling med härliga grönsaker i någon sorts vattensky/sås, kyckling i kokkosmjölk och citrongräs (hett/starkt i min mun men gott) och hennes jättegoda vårrullar. Och ris förstås.
Efterrätt nygräddad kladdkaka med grädde och kaffe.
Magen stog ut kan jag säja men på ett behagligt sätt. Tai-mat är lätt på något vis.

Värdparet själva.

Det var så gott så munvattnet rinner bara jag tänker på det !!!
Vi strosade runt på deras gård och tittade på deras nygjorda trädgårdsland....

.... och visade Tukta på blommor och ätbara växter.
Förgätmigej, liten men ack så fin.


Rikards traktorväg ner på "skifte" som han säjer.
Allt är så grönt och friskt i midsommartid, vackert i verkligheten lite lamt på bild.

Grabbarna roade sig i solskenet på ve´backen.
-
Tack o tack för go´maten och sällskapet käraste barn.
-
När vi kom hem till Djupudden på kvällen möttes vi av några nya björnskitar och sen en björn som satt vid vägkanten och tog sig en midsommarfika !
Den åt maskrosblommor och dess stjälkar.
Jag som hade tänkt mej att fota alla björnar i år hade kameran i väskan under en kartong med blomplant!!??
Ha en fortsatt trevlig och mysig midsommarhelg!

Inga kommentarer: