söndag 21 juni 2009

Matfiske

Vi la ut näta för och få nå´n matfisk igårkväll. Tyra hon tycker om att åka båt och särskilt när det är lungt och fint på sjön. Hennes näsa är i ständig rörelse då hon "läser av" det vi åker förbi.
Skön kväll på sjön.

I morse såg det annorlunda ut. Västablåsen! Blöt i baken, glasöga nerskvätte och fingran strev!
Men vad gör det när vi fick bra med fisk och en liten fin öring som hamnade direkt i stekpannan när vi kom hem. Mumsfillibabba!

Har kokat abbar´n och gräslökssåsen, saltat in siken för rökning.

Nu blir det fisk fem dagar framöver !?

Jag älskar att åka båt och titta på vattnet, känna blåsen och bli lite blöt av vattenstänket.
Vy från min plats i båten, jag är den som ror.

Tyra gillar att fiska hon kollar allt mycket noga.

För att sedan sitta hos matte och njuta av solskenet och hemfärden.

Nu e´ n´henn helga ett minne blott och vardagen knackar på.
Arbetet kallar, fy håliken jag önskar helgen skulle varit några dagar till....
Njä, nya satser, nya vinster... det blir nog en bra dag i måra å !




3 kommentarer:

elin sa...

Jag beställer genast fiskardagar på min semester. Det såg jättehärligt ut.

Musicmama sa...

gu va ni ha e bra..=) såg rentartut ut å fisken hu e go han..hehe Kan man beställ når kilo?? Kramiz

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Livet sett från den bästa sidan. Oj vad härligt ni har. Jag gillar att fiska och jag älskar nyfångad, stekt öring.
Ha en bra början på den nya veckan. Kram