måndag 1 juni 2009

Har idag putsat fönster, ut och in och hit och dit. Den här sommaren får mina gamla spetsgardiner pryda tvättstugan och det blev så gulligt tycker jag.
Farmor Ada´s pelargoner kommer att blomma med jättestora röda blommor och det är så spännande varje år att vänta på dom. De är sena i sin blommning. Jag har fått dom att överleva i tjugo år!?


Här syns lite av mitt "loveseat" som jag köpt så SÅ och jag kan sitta i
och dricka elvakaffe på brua och "ti i tt på varann" och på bjenn så klart.
Måste skaffa några snygga sittdynor kanske fixar jag några själv när anden faller på. Få se.




Vi har gjort en klätterställning till rosen Polstjärnan som kommer att glädja mej med vita blommor om den trivs. Jag har gjort efter bästa förmåga så nu är det bara att vänta och se...
---
I hörnet på min trädgårdsruta vaktar en hårding och han hälsar :
" ta´t lungt och se dig omkring. Det finns mycket att glädjas åt här i livet".




5 kommentarer:

Malla sa...

Det är verkligen ett fint loveset det där...
Ses på Onsdag!
Kram M

elin sa...

Vilket fint loveseat! Förstår om ni kommer att sitta där varenda måra och fika.
Ringde dig igår men ingen svarade:(

Anonym sa...

I love your loveseat!
Jonsson

Anonym sa...

Jag har tjyvsuttit där. Det var gött!Får man tigga ett TantAdapelargonskott?
;-)
Kram Larsson

Linneagården sa...

Snygga utemöbler & det låter skönt att sitta med kaffekoppen där & kika på allt möjligt. Jag ligger ilä då det gäller att se björn i år. 16 ggr, -inte dåligt. Här är det 2gg nu.

Oj, 20år.... Själv lyckades jag inte ens övervintra mina 3mårbacka pellisar sen förra sommar´n. Men mormor har lovat att se efter dom i vinter...

Ha det gott Karin & hoppas du får en skön helg.
kram /madelene