tisdag 19 augusti 2008

Vindelälven

Mina reskamrater vilar, efter bilresan till Vindeln, i stugan vi hyrt på campingen.
E skulle vara med på en helgkurs i dressyr för hästar. SÅ och jag vi bara fanns till och njöt av omgivningarna i två dagar. Jo,det förstås, SÅ tittade på OS i stugans lilla TV för hemma har vi valt bort TV-programmen sedan ett år tillbaka. Alltså vi har ingen box.
Vindelälven är en av Sveriges nationalälvar och den är oreglerad.
En otroligt vacker upplevelse med naturligt forsande vatten.
Det finns en jättefin promenadslinga längs älven och två broar gör att
det gå ta sig på båda sidor älven.


Det var extra lite vatten nu pga lite regn i sommar.

Ljudet från forsande vatten är stort men inte störande.
Ett naturligt ljud som faktiskt lugnar.

En av broarna är en hängbro som var spännande att vara på för det gungade och knakade när jag gick över. SÅ han har höjdskräck så han stannade på strandkanten.



Fint som tittar fram bakom knuten
på hembygdsgården i Vindeln.
Och han, han bara stod där och
drog på flin!
Kanske åker vi tillbaka någongång...... vem vet!?

2 kommentarer:

Lillslaktar´n sa...

HEJ!
jag måste bara säja karin att du tar jätte fina bilder, dussutom har du en fin en blogg (:
& förresten har jag &-så börjat små blogga ;) en sak till var när passar det när jag får komma upp till dejj..!
pusss <3

karin sa...

Kul att du tittar in Amanda.
Se på din blogg.