lördag 24 juli 2010

Ulvön

Ja, nu har jag varit till Ulvön och sett mycket hav, båtar, fönster, fiskarhus, turister och väder.
Fönstret här ovan är från arnrika Café Måsen där det finns ett särskilt litet hus för inmundigande av surströmming med tillbehör. Roligt för den som gillar det.
Hotellet på ön med basänger och stooor brygga.
Jag bodde i nybyggnationen till höger om den vita äldre hotelldelen.
Kan bara rekommendera hotellet, det är hur fint och trevligt som helst.
Väder; moln, blåsen och solsken.

Båtar med turister i.

Här står ulven och ylar....

Själva fiskelägret på Ulvön. Härifrån gick båten som fraktade både folk, fä och
allehanda maskiner och varor.

Det finns förstås mycket, mycket mera att se men jag hann inte på det dygn jag var där!
När övriga sällskapet festade på surströmming
åt jag raggmunk med fläsk och det var fantastiskt gott!!
Kanske åker jag dit igen...
vem vet?

1 kommentar:

Musicmama sa...

fina bilder , du kommer säkert tillbaka dit eller på nya äventyr nån annanstans *kram