tisdag 27 juli 2010

lite bilder från Villa Fraxénius

Rododendron (blommande växten i förgrunden vet jag inte vad det är) praktfullt blommande i granskogen. Fint. Vägen upp till en häftig trädgård med många rum.
Asken, trädet som är förebild till Yggdrasil i Eddan. Vackert träd i en häftig trädgård VILLA FRAXÉNIUS som finns på Höga Kusten.

Under askens fantastiska grenverk är det spännande att kika ut mellan de hängande kvistarna och förtrollas av ljusspelet på marken.

Libbstickan, till höger, stod där rak och hög. En sådan vill jag ha. Den håller oknytt borta från hus och gård och det behöver jag.
Blå bergsvallmo, det var roligt att se. Fin är den.



Prylar att förundras över i en trädgård jag besökte för några veckor sedan.I mina ögon är somligt fint och somligt fult. Så är det, smaken är som baken!





1 kommentar:

Karolina Sundqvist sa...

Jag måste nog ta mig och åka till Höga kusten/Ulvön nästa sommar. Himla fin fint! Kramis