torsdag 22 juli 2010

årliga besöket på Öhn

Beppemuseét på Öhn är bara ett måste och särskilt när man har hemvändare med sig och barn uppväxta på 70-talet ! Dunderklumpsfilmen har satt sina djupa spår och hälsas i vuxen ålder med glädje och sköna minnen.
Det är hur mycket som helst att frossa i, om Beppe och hans skapande liv.
Gott fika, djuren och en skön Camilla i en härlig miljö får man också ta del av där ute på Öhn.

På loppis är det nästan alltid roligt!
Här hittade två "gubar"
något väldigt kul att leka med!!!
Särskilt med tanke på vad vi senare skulle göra!
ÄTA SURSTRÖMMING !!

Å de´ kan jag säja är inte min favvo.
Men tänkte att jag skulle prova igen och då tillsammans med Johanna som tvekade länge...
Vi gjorde en liten klämma...
...och högg in!
Men usch och tvi vale !!!

Inget för oss två i allafall !
Men det fanns andra som njöt av denna kulinariska rätt, Ingrid kusin!
Hon är Flatajäntan som bor sedan många år nere i Skåne.

Och här mumsas det för fullt
och jag är inne och äter en underbar kokt korv med tillbehör!
---
Idag åker jag till ULVÖN av alla ställen....
Jag kommer inte att äta surströmming utan njuta av den härliga ön på annat sätt.

SYNES SNART....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Modigt av dig Karin! Ikväll är det min tur mums fillibabba!
Jonsa

Musicmama sa...

du e tuff du=) eller jag vet inte, jag har då definitivt bestämt mig för att aldrig äta surströmming igen - orsak det luktar illa å smakar ungefär likadant å även om tillbehören e ok( tunnbröd, potatis, lök å nubbe) så kan jag ha dom te annat i så fall T.ex te Rökt fisk - aborre förslagsvis funkar mycket bättre !! En göteborgare som gjorde lumpen med min bror uttryckte sig som sådan..."hur faen kan i sitta å äta rööten fesk" =) å jag håller med! Kramiz