fredag 16 juli 2010

Blombergs rosa blommar för fullt nu och sprider sin underbara doft vida omkring.
Härligt!
Skulle vilja stanna tiden några dagar...


Skulle vilja ha de här möblerna hemma hos mej! men vet ej hur det ska gå till!?
Är det någon som vet om det finns att köpa någonstans?

Vassen växer som bara den och jag tycker det passar så fint i nyplanteringen nere vid sjön.
Nöjd.
Nä, nu blommar löken, taklöken!!!!!
Vilket spjut som växt upp ur stubben och det verkar bli många rödaktiga blommor på den.
Spännande.
Kan bara önska dej som tittar in här
en fortsatt skön sommar.
Jag kom aldrig iväg till Allsången på Skansen för jag fick en släng av "sommarsjuka"
och fick lov att stanna hemma. Tråkigt men så kan det bli ibland.
Bara så ni vet.

3 kommentarer:

elin sa...

Vad fint det blommar hos er! Kan man få ett skott av blombergsrosa?

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Vad trist att du inte kom iväg till Skansen, men å an dra sidan verkar det vara rena paradiset uppe hos dig.
Vilka härliga blommor. Mången kram till dig. Nu ska jag stänga datorn för nu åskar det igen. Kram

Eva i Dalarna sa...

Men Karin vad synd att du inte kom iväg till Sthlm, men kanske kommer du iväg senare? Har du sett/hört vilken utställning det är på Liljevalchs "Eljest" med folkkonstnärer. Den håller på till 15 aug, den skulle jag vilja se!

Våra "Blombergsrosor" har blommat över men Eva och Ylva från Hälsingland och jag var i fredags till Wij trädgårdar och tittade på andra ljuvliga rosor.

Kram på er där uppe i ljuvligheten!