måndag 14 juni 2010

je e se lej fyllskallan

Natten till söndag körde en full, omdömeslös person på vår postlåda.
En som inte har respekt för sig själv och därmed inte hellre för andra.
Jag är ordentligt trött på supandet och vad det för med sig.
Nästa gång är det något levande som står i vägen.
Att köra berusad här är inte alldeles ovanligt.
Tyvärr.
Du kanske tänker polis nu?
Men innan, om, utifall att en sån skulle komma hit
så har tiden gått och fyllskallen försvunnit
in på sin eller någons kammare ...

Jag är lej, men mest heligt förb-d och jag tycker det är sorgligt att
en del måste låta spritflaskan vara det centrala i umgänget med "vänner".

Nu står den så här, trasigt vinglig och inte på sin rätta plats.
Hoppas lantbrevbäraren kan stoppa posten i lådan ändå den här veckan,
tills vi har möjlighet att fixa till den eller köpa nytt.
---
Det är inte undra på att jag nästan är nykterist.
Har sett och varit med om mycket under årens lopp när det gäller
spritmissbruk och dess konsekvenser.
---


2 kommentarer:

Anonym sa...

Fy vad tråkigt. Förstår din ilska. Vad är det som gör människan till ett ociviliserat svin bara för att man vet att inte polisen kommer??? Omdömeslöst och respektlöst mot omgivningen! Jämförbart med de yglingar som bränner däck och blåser genom centrum i 150 knyck på kvällar och nätter, f-n vet om de är nyktra...
Jonsa

elin sa...

Håller med, trist, omdömeslöst, respektlöst och vårdslöst både mot sig själv och andra. Jag skulle bli både skitförbannad och rädd det har ju kunnat varit jag som stått där!