söndag 6 juni 2010

Jag följer gubbe och hundar till skogs ibland och då är ju "nästen" viktig.
Jasså, vet du inte vad nästen är? Matsäck på jamska. Amerikafläske´är som bäst då, på en hårdbrö´bit. Mmmm... salt och gott.
Sjön blommar !
Fint med kabbelekan i vattnet.
Snacka om att sjön suger! Jag vill bara vara där vid strandkanten och titta och titta igen.
Min nya plantering är nere vid vattnet.
Där har jag satt två sorters gräs som jag tror kommer att vaja och susa skönt i blåsen.
SÅ tror jag är tokig som planterar gräs, "Entenog ta edanne?" var hans kommentar.

Är fint och kommer att bli finare mot den röda stenen.
Har även satt dit fjällkaktus, en fjällbrud och hosta(tror det heter så) som är vit och grönrandig och ger stora välformade blad samt vita blommor.
Skulle behöva något på mitten men har inte hittat den växten än.


På/i trädgårdsrutan har jag spärrat in tomten, bakom galler!
Han var omöjlig ifjol, kunde inte stå still så han bröt båda benen!!!
Är ju inte klar med arrangemanget(jag blir aldrig det) men innan sommaren är slut
kanske allt funnit sin plats!!??
Pelargonen på backen köpte jag för att det skulle vara BLÅ blommor men det är inte så.
Rosa som går mot lila är vad det är.


Ha en god söndag du som kikar in här.
Själv har jag det redan... sitter i särken och mår gott.

6 kommentarer:

elin sa...

Vad fint du gör!
Har hittat en surhöna till...hon ligger längst in i hörnet på fjösbotten och värmer 15!! ägg. Hon avslöjade sig med djungeltjut då H var upp å kolla en grej. Ingen aning hur länge hon legat där.

karin sa...

Nämen nu går det för långt!!! På fjösbotten? Tror du tuppen hann göra sitt innan han dog?
Nu får du hägn in kattan.

Torpet och vi. sa...

Fint med blommor på symaskinen! Tänkt att göra något sådant själv, men tror jag väntar till nästa år då vi har en altan =)

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Vilka fina bilder. Det blir ju alla tiders att sitta nera vid sjökanten och dra ogräs. Snacka om grymmaste spa-kliniken. Går det att beställa en plats där?
I kväll ska jag å packa "nästen" för vi ska ut å grilla med lillebrors klass. Tänk att förskoleklassen är över och lillkillen ska börja ettan till hösten. Ruskigt vad tiden rusar iväg. Hoppas att du har det bra. Stor kram

Ingela sa...

Hej Karin!

Hälsa SÅ att sånt fint gräs har han aldrig förut sett. Det ser fint ut i din nya plantering. Fina bilder från jamtli, det var härligt men glömde krama om dig och tacka för senast, TACK FÖR SENAST, det var så trevligt.

Ha en fin vecka!
Ingela

karin sa...

Mamma Bus är välkommen på spa! Men vaddå dra ogräs??? Seru inte mitt tjusiga trädgårdsgräs? Det ska vi som sitter där bara titta på....
men jag har mycket annat som går att dra upp, haha.
Njut varje sekund av dina busar för tiden går som du säjer fort!
Sorkramen till dej å!

Ingela, det är sant han har inte det och han förstår lite klent, hur vackert det är. Gräset alltså.
Tusen tack själv och pellan Signe växer och frodas.
Ha det gott och hoppas vi kan träffas snart igen. kram