onsdag 31 mars 2010

Vill önska dej som läser min blogg en Glad och Trevlig Påskhelg !
Det gör jag med foton ur en s k Secret Box som jag låtit göra för
att någon promt tyckte det! och jag är ju lätt att övertala !
-
God väns dotter är fotograf och har sin ateljé, Silja Bild, i Leksand och hon gör sådana till de kunder som vill ge sin partner ett minne för livet.
Oftast är det bruden som ger sin brudgum vackra bilder på sig själv i en alldeles särskild fin förpackning.
-
Jag och SÅ har varit förlovade i 40 år nu och det fick bli anledning till
en Secret Box med mej i ! En svart kartong med silverband om och fint inredd.
Bilderna är i lite tjockare fotopapper så man får känslan av de gamla hårda visitkorten som fotograferna gjorde förr.
Och jag fick en vansinnigt rolig och hemsk upplevelse där, i Sara´s fotoatlejé.
Posera inför en kamera är ingen lek, hujedamej, och med
svandunsboa och frasande sidentyg blev det värre än värst!
Du som känner mej förstår nog det. Liksom inte min stil.
Men bilderna blev så fina och det tackar jag henne för och förstås hennes "assistent".
Assistenten är ju min vän och hon fick också många skratt när jag poserade och krumbuktade mej liggande på golvet inlindad i det röda sidentyget. Hahaha
-
En upplevelse som jag lätt kan plocka fram ur minnet och skratta åt
när någon dag känns trist och grå.






Jag säger bara det, åk till Leksand och fixa en liten svart box till din älskade !
Googla på Silja Bild så hittar du fotograf Sara.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Karin
Vad fint det blev på bloggen, bra skrivet. Hoppas ni får en riktigt Glad Påsk
Varma hälsningar fotografen Sara

Anonym sa...

Söta sensuella Karin! Spännande, vill se mer! Vill också grattulera er til alla år tillsammans. Påskpussar från Jonsa xxx

Malla sa...

:-)

Kram å glad påsk! Ses i morgon!

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Glad Påsk på dig med.
Vad fina dom ser ut bilderna. Kram <3

Ingela sa...

Bilderna ser verkligen fina ut och jag förstår precis känslan av krumbuktande, det är väl såna vi är.

Vilka fina klipp i ett tidigare inlägg.

Hoppas ni får kul utrikes, jag åker till Canada den 11/4.

Kram och god fortsättning
Ingela

karin sa...

Tack för de söta kommentarerna allihopa. Nu hoppas jag ni haft en härlig påskhelg med mycke´uteliv och mycke´äggande. hihi själv har jag arbetat nästan hela helgen.

Ingela ! till Canada ? vad ska du göra där? Långt att flyga.... tycker det räcker till Dublin 2-3timmar.
Vi får berätta resminnen när vi träffs framöver.