måndag 1 mars 2010

"½ timme om dan"

På jobbet börjar vi idag med en tävling som kallas "en ½ timme om dan". Det handlar om att röra på sig. I vilken form man själv vill men under minst en ½ timmes tid. Så denna morgon blev det en spark och gåtur med Tyra i -15 grader, friskt !
Jag ingår i ett lag av tre och vi tänker vinna ett fint pris, serru !
Och jag tänker få upp flåset lite innan jag ska "kut för bjenn", serru !
Hon vädrar och vädrar. Skäller som tusan när det är älgar ifarten och det var det idag.
Kul för henne.
Småbusarna fick stanna hemma och det är lika roligt ändå, säjer dom.
Herre på täppan i fåtöljen är kul.
När jag skulle ta kort på det så slutar dom och hoppar ner...
... så här har jag lyft tillbaka dom och platsat dom.
Det syns för fy va´ moloken de ser ut.
Brydd, vad menar du matte?

Loke och MorsLilleOlle är nu 4,5 månader.

Lokepojken.
Han som inte fattar så bra och kan snurra.
Världsgulliga och snälla är dom.
De har mycket att lära sig, som t ex att stenar inte ska ätas och
att inte springa framför sparken.

LillOlle.
Han som har humor.
Och han kan sjunga i ylform och prata med matte när hon kommer hem.
---
Hundar är bara bäst.
Nummer två är häst.
---
Hej och hå nu blir det Flata i dagarna tre.

1 kommentar:

Karolina Sundqvist sa...

Vilka sötnosar till hundar! Jag håller med dig: Hundar är bara bäst, nummer två är häst :)

Jens är ju hemma i Ösd och hälsar på lite kompisar, så han var icke med på maskeraden, men annars hade han nog velat varit prins. Eller han pratade om att han ville att vi skulle va Barack Obama och hans fru... det hade varit roligt!
Jag kommer absolut till jobbet och hälsar på i påsk! Vi får bestämma lite närmare vilken dag jag kan komma förbi :)

Massor med Kramar