tisdag 6 april 2010

Också en sorts änglar !
Betydelsen får ligga i betraktarens ögon.
Var har sin.


---
Har varit hos min mamma och ätit mat.
Hon är på sitt 85:e levandsår och klarar sig själv.
Hon säjer att "bena är dum" de vill inte som hon.
Har tur om jag brås på henne.

Många timmar har hon stått vid spis och disk.
Den här gången åt vi stekt lax och romsås.
Och jag fick höra kända berättelser från hennes liv.
Och jag läste högt om Kungens besök i Svaningen på 80-talet för henne.
En fin och mysig stund vid köksbordet i den lägenhet hon bott 46 år i.

Carpe Diem.

2 kommentarer:

Gudrun sa...

Lakejer till påven tror jag visst det är....dina änglar alltså!
Fina på ett speciellt vis.
Vi ha bra ösche å töte å bråss på Karin! Hoppas man blir lik hon, iallafall lite, hi hi hi!
Kram/lillsöster

Anonym sa...

i mina betraktarögon är de skoläraränglan. Dom har ju skolbjälla i händerna ;-) Jättefina är dom! Det är er mamma också! Kram
Jonsa