torsdag 18 mars 2010

En snöig och grå morgon i dag.
Men inne lyser påskkaktusen som allra grannast just nu.

På eftermiddagen sken e´ upp och vi gick på snöpulsarpromenad med
lyckliga vovvar. Det har nämligen kommit en decimeter snö sen i morse.
---
Jag har fullt upp med att leta på den här apparaten info om Irland.
Om några veckor åker jag dit och har bara första natten bokad på ett hotell.
Jag och min vän Eva ska vara där i 10 dagar.
Spännande.
---
Nä, nu ska jag fixa lite käk. Det blir korv av något slag.
Till lunch gjorde jag en supertruper god fisksoppa med torsk,
lök, purjo, tomat, morot, citron, kryddor och grädde.
Har varit mätt i 5 timmar.
---
Ha de´

2 kommentarer:

hemma hos Bus sa...

Hej!
Vilka härliga inlägg du har, riktigt våriga.
Det är en skön tid nu och samma här, valpen njuter av en promenad på sjön, likaså matte :O)
Idag är vi lediga så vi ska nog trotsa snöfallet och ge oss ut en sväng. Må så gott. Kram
ps, vad fina dom är dina små vovvar.

Karolina Sundqvist sa...

Korv är gott.. det har jag ätit till middag idag! Osså längtar jag efter att grilla korv på sjön!

Nu är det inte långt kvar tills jag kommer och hälsar på hos dig på jobbet!

Tänkte tipsa dig om en underbar kudde.. som du kanske också gillar, Gå in här---> http://shop.hm.com/se/shoppingwindow?dept=HOME_LIVING_PILLOW_PILL&shoptype=S

Sen går du in på sida 3 och där är den fina rosa-ros-kudden!

PussoKram