söndag 28 mars 2010

E´me´du å

Detta gällde ju lördagkväll blev uppmärksammad av en vän om det !!??
Och vad ska jag säja om det, svårt att hålla reda på dagarna och tiden när jag är hemma på Djupudden utan TV och mol allena med gubbe och hundar.
Kan iaf säja att här var det släckt den tiden , vi sov. hahaha
Glöm inte bort 20.30 ikväll !
Släck elljuset för att uppmana världens "besserwissrar" att verkligen rädda det som räddas kan av vår Jord.
Ställ frågan till dej själv också, vad behöver jag egentligen för att ha ett hyfsat leverne !?
Tror vi alla skulle kunna plocka bort eller helt sluta med många onödiga ting.
Vi har t ex ingen TV sedan 2,5 år tillbaka. Alltså inga kanaler sjäva apparaten står kvar och den använder vi till film och bilder. Om jag vill se något särskilt program gör jag det via datan.
Sparar oerhört många el-timmar på det viset och vi umgås och gör saker istället för slapptittning på TV-program bara för att.
-
Mys i kväll i mörkret och gläds åt dagsljuset i morgonbitti.

Inga kommentarer: