onsdag 2 december 2009

Roligt hela dagen idag !
Kolla vantarna jag håller på med... fina färger och förhoppningsvis
fina broderier ska det bli på dom!!!!
-
Väskan har jag gjort för sisådär 9-10 år sedan och den har nu kommit fram och jag ska börja använda den därför jag fick nämligen en såååå söt...
...portmonä som passar till.

Tack A-C, min allra sötaste arbetskamrat, för den fina presenten!!!
-
SÅ och jag utkämpar "vemärbäst" på tre i rad och det är kul och
särskilt med det här gulliga, juliga spelet.
Svägruskan Annelie har gjort det och vi tar fram det inför varje jul. En av traditionerna.

-
Åsså blir det om hundarna.

Vad händer nu?
undrar en av valparna där den ligger hopklämd i SÅ´s famn.

Jo, dags för klomanikyr.
Det ska börjas i tid så det blir en vana.
SÅ är en hejare på att få till vovvarna så det bara är kul att få klorna klippt.
Tyra hon njuter av att bli ompysslad.

Sådan moder, sådan dotter...
Sessan hon fann sig och verkade må gott iaf.

Loke däremot han krumbuktade sig branog.
Och det värsta var att måsta ha halsband! huvva och fy va´hemskt.
Tredje gången på 6,5 vecka som klorna klipps.
-
Sovtime.
Alla ligger i en hög och mår så gott.
Skönt för matte och husse också med lite lugn i huset.
Ute är toppen roligt.
De blir större och större deras rörelseområde
och helst ska de vara i rosenbuskarna och nere vid vägen.
Precis där de inte bör vara!!!
Jag lockade, med hjälp av Tyra, med mej dom upp till Rikards hus och där var det livat.
Nya saker att undersöka, en stor bro och under huset var det spännande.
Det luktade nog gott för de ville inte komma fram igen!
Inte förrän husse kröp dit, då gick de till anfall och glömde bort allt annat.
Loke balanserar på en liten tallrot. Inte så himla lätt.

Ett överväxt stenröse blir ett spännade berg för småvovvarna
och de blir så trötta på allt hopp och spring... måste sätta ner lilla rumpan
och vila och bara titta en stund.

Tyra hon räknar in sina telingar
och tycker att nu får det räcka med bus.
Idag är det min födelsedag och jag ska bada i tunnan
och äta älgfille till middag.
Hurra!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis, grattis Karin på din födelsedag. Härligt med ett bad så här till jul. Vi har varit på stan och handlat de sista julklapparna idag. Nu ska jag gå och lägga mej och sova en stund innan jag ska iväg och jobbba natt. Valparna ser så härliga ut, men vad fort det går. Ha en fortsatt bra dag.
Kram Anna W.

Gudrun sa...

STORT GRATTIS till dej KARIN!!!
Du verkar haft en toppenfödelsedag med gubbe och valpongan. Gu´va gullig dom är, iallafall på kort.
Fina saker du visar.
Kram/lillsöster G

elin sa...

hipp hipp hurra på din födsledag!!

Eva i Dalarna sa...

Tusen Grattis och kram på födelsedan!

Valparna är ljuvliga att titta på, jag förstår att ni har roligt med dom, kan tänka mig att du och SÅ också blir valpiga.

Karolina Sundqvist sa...

Grattis Grattis världens bästa Moster!! Du ser ut att ha haft en jättebra dag med både pyssel och lek med de goa valparna.. och bad i tunnan lär ju inte heller sitta fel :) Jag längtar till jul då vi ses! Grattiskramar från Skåne, där vi haft 3 minus idag!

karin sa...

Tack alla ni kära kommentatorer för hälsningar på min födelsedag.
Go´knular är ni allihop.