måndag 21 december 2009

Ja, nu har jag kokat skinkan, lagt in sillen, kokat sötost,stekt köttbullar och
gjort en laxaladåb av något slag.
Har lagt krutet på sovrumsstädning och klätt den lilla, krokiga, fula granen som står uppe på bordet denna jul. Med tre busvalpar går det inte på annat vis.
Nu åker jag på Flaten och lämnar resten till SÅ. Så Skönt!
Julen, julafton varsego´ och kom jag är redo.
Har gjort några vantar och inte gör de sig särskilt bra på bild
men nu minns jag dom iaf.




Jag håller på att använda upp något av de garner som värmer skåpen,
Det känns gott och kanske någon kan ha nytta och glädje av det jag gjort.
Ta de lungt nu, de sista dagarna före dopparedan !
Julen kommer och den går...
var så säker!

5 kommentarer:

Ann-Cathrin sa...

du e så duktig du, Karin:)

Eva i Dalarna sa...

Ja,jag kan inte säga annat jag heller!Julkram till er båda och de små av olika slag!

Karolina Sundqvist sa...

Härligt att du förberett så mkt julmat, jag ser fram emot o smaka på torsdag :) Och träffa dig min kära moster såklart!

Tur jag ´har som är ägare till ett par sådana där fina vantar!!

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Vad mysigt du har fixat och donat. :O)
Hoppas att du får en bra dag i Ström. Kram kram från oss.

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Ville bara smyga in och önska dig en riktigt God Jul. Tänk att jag hade turen att få krama om dig live idag. Lyckos mig va? Eller vad säger ni andra?
Må så gott. Kram.