söndag 6 december 2009

Nu drömmer jag om detta land, Irland den gröna ön.
Min vän Eva och jag planerar en resa dit nästa år och jag packade resväskan/ryggsäcken "i måranst när je vakne" !? Hur e´man funtad? Hon visste vad hon gjorde när hon gav mej boken... längtar... men f-n för transporten FLYG.
-
Nu har det blivit ett par krussorter. Ser gott ut, va?
Hasselnötter, mandel, kanel, vanilj, kakao och sirap sätter smaken på årets krus.
"O helga natt" spelar jag högt och tittar på ljus nr 2 denna morgon. Gott att leva idag.
Hundstund

Koppel-lek men oj vad svårt ! Fast snörena är kul att dra och bita i.

Uff, blir ju alldeles utmattad...syns Odin tycka.
Söt-Tor han gömmer sig, tror han iaf.

Mat mat mat då är det livat i luckan.
Sessan hon sköter matsignalen med sitt aoh aoh aoh aoh
och småbröderna väntar...
...på det jättejättegoda små valpkulorna.

Loke (som haft halse på sig ett par timmar och glömt sin rädsla)
och Odin äter lungt och fint.
Ute i mörka stora skogen.
Bra att mamma Tyra är med i från början iaf.
Men sen tar nyfikenheten över.
Odin han äter och tuggar på det mesta och är gärna för sig själv.
Loke han hittade min vante och det blev döda, döda det.

Här leks herrepåtäppan och det är ingen nåd i den leken.
Sessan pustar ut, en sekund.


Loke och Odin, snyggpojkarna!
---
Idag blir det nya äventyr i blåbärsriset med småpupparna.
Jag har haft semester veckan som gått för att få uppleva valplivet och det har/är så roligt.
Det är tur att två av valparna ska stanna kvar hos oss.
-
Ha nu en skön, vilsam 2:a advent du kära bloggläsare!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar dig detsamma! Vad stora de blivit sötvalparna! Nu har jag börjat hänga tavlor, först upp var förstås "Kuhållan" ;-) sååå fin!
Adventskram, Jonsa

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Vilken lycka att få vara liten hundkille hemma hos er. Jag tittar å drömmer...
Kram å ha en mysig kväll.

Anonym sa...

Vilka fina valpar! Lycko dom som fått börja sina liv hemma hos er. Bättre start kan man inte önska en liten valp.

Kram
Larsson