lördag 28 mars 2009

Vi har släckt ner all elektricitet under en timme i kväll.
Det var ett upprop för hela världen att göra det för bevarandet av vår jord.
Och det går ju inte att blunda för.
Vy från min del av soffan där jag satt och funderade medans timmen gick.
Att vara utan elström är ingen ovanlighet för oss så vi är rustade på alla sätt och vis.
Vi borde kunna dra ned ordentligt på vår lyxförbrukning av elström. Hur många lampor har vi tända i onödan? bara av farten så där...? Nä, jag ska tänka mej för ännu mera från och med nu.

Min lilla "religösa hörna" som lyste så milt ikväll.


Och här är jag för länge sedan...
cirkus 45 år.
Fy, vad tiden går...och vi med den!

---
Ha det gott du där ute....







4 kommentarer:

Musicmama sa...

Fint att du uppmärksammade earth hour, det var nog en hel del som gjorde det.=) Men om man som vi bor "lite på sidan av" har man väl earth hour lite då å då eftersom vi har en del strömavbrott lite nu å då. Sen om man kan göra nåt för miljön så ska man väl göra det tycker jag. En sak man kan göra e ju att inte låta alla apparater så på standby och en sak som jag måste bli bättre på är att stänga datorn å tv:n ( om jag nu nån gång tittar på tv:n vill säga, det e nog mest datorn). Min dator kan stå på flera timmar utan att någon sitter vid den...fy skäms på mig. Visst hade ni det lite mysigt i stearinljusens skimmer... tid till eftertanke och tid för kärlek. Kramiz!!!

Gudrun sa...

Kajsa och jag släckte ner hela huset 1 timme också, utom TV´n.
Vi ville se Robinson. Fina bilder du bjuder på.
Kram/lillsöster

Anonym sa...

Ja visst är det bra att göra en liten påminnare med nersläckning en timma. Utmanande att inte bry sig om TV:n en lördagkväll men det är ju mysigt att sitta med många tända ljus och filosofera. Mer "jordtimmar" åt folket! Ska vi pratas vid någon dag?
Jonsson

karin sa...

Ja, Jonsson vi behöver prata.
Vi kan väl börja med telefonen?
Pusspåre.