onsdag 11 mars 2009

Tips inför påskpyntandet!
Gör en raket av några trästickor, papper och påklädda gula ärtor.
Lätt som en plätt!

Elin, min dotter, fick mej att göra den här på en kreativ torsdagskväll.
Jättekul, billigt och något att vila ögonen på när den snurrar runt sakta av fönsterdraget eller när den snurrar av korsdraget, med sådan frenesi, så jag tror den satsar på en tur till yttre rymden.
Jag ska göra några till.
Torsdag den 26 mars då ska vi göra PÅSKKÄPPAR på Vuxenskolan i Strömsund.
Vad det är?
Jo, jag tänker på att många ställer ut en björk klädd med påskdun eller en påskkäring som kraschlandat och så där... då vill jag göra en feststång för Påsken som kan placeras synligt som bevis på att här firas det och vi är hemma!
Materialet ska vara återbruk och billigt så käppen lätt kan eldas upp på majbrasan.
Den förgängliga slöjden är fantastiskt berikande för leklusten.
Kom och slöjda, släpp loss fantasin och njut av umgänget!
---
Har inhandlat två, typ betongkrukor...
Det börjar klia i fingrarna på grund av längtan till vårens och försommarens växtlighet.
Planeringsstadiet är en förhoppningens tid för se´n blir det ju som det blir med blomsterdrömmarna! Vis av erfarenheten, men , men jag drömmer om gröna fingrar och de största blommorna varje vårvinter ändå.




Vet att det finns en trädgårdsmöbel som kallas "Loveseat" och den är jag spekulant på, bara jag hittar den. Är det någon som vet om den och vart den kan finnas att köpa.
I allafall drömmer jag om att SÅ och jag ska sitta i den och svalka oss med en longdrink med sugrör och parasoll ute på brua eller möjligen på min trädgårdsruta och njuta av fågelkvitter och björnbrummningar.... trot den som vill...
det blir väl som vanligt en kopp kaffe på brustege med tiggande hundar och mya...
--
Drömma kan man inte sluta med för rätt som det är slår dom in!






6 kommentarer:

Anonym sa...

vad roligt att du är tillbaka och med så många fina bilder :)

Anonym sa...

Hej
Är det något sådant här du är ute efter? http://inredningsfabriken.se/index.php?cPath=293
Ha det gott kram
Kicki

Anonym sa...

www.hem.feber.se
är en sida du kan kolla in, där finns loveseat-soffan gjord av återbruksmateriel
Kram Jonsson

Grindelunda sa...

Tack för roligt och inspirerande påskpysseltips.
Må så gott! Kram Gunilla

Anonym sa...

det går bra med paraplydrinkar och mygg oxå ;-)
eller om du absolut vill ha kaffe...gör en irishcoffey(eller hur det nu stavas)
/POKMaS

karin sa...

Hörrdu POKMaS, vem du nu är, jag föredrar en hederlig kaffegök på mi´ bru. Väkommen och prova en med mej/oss.
Kul du brydde dej.
Må så gott /K.