söndag 29 mars 2009

Jahaja, den här dagen har gått i matlagningens tecken, som man säjer.
Ett älgkok, en fläsklägg och en lammstek har fått sina speciella behandlingar och kommer att mätta oss många dagar framöver.
Kolla här då!
Prickiga fiskar som kommer att rökas när min goda vän från Dalom kommer och hälsar på.
Visst är de fina, rent utav vackra.

Måste även visa en annan kokning, grisfötter som här väntar på saltlaken och den ska göra dom godare än godast!? Ja, tro´t den som vill men SÅ äter gärna.

Matig dag, men med en promenad (i ganska härligt töväder) med gubben, vovvarna och gåstavarna så känns det som en riktigt god dag.
Nu åker vi ner på Flaten för en ny arbetsvecka.
Adjöken!



7 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mycket mat! Gör ni inget annat än och äter?

Malla sa...

Började bra med fina fisken...men grisfötter..JECK!!! va äckligt!! Ses i morgon, kompis!
Kram M

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Tror bestämt att jag kommer upp en sväng. Fisk är livet, en å en annan grisfot är inte heller så dumt!
Ha en bra dag kära du. Kram

Eva i Dalarna sa...

Men vad gott det ska bli, längtar redan efter de rökta prickfiskarna. Men om K hade varit med så hade han mer än gärna låtit sig bjudas på SÅs grisfötter. Fast jag längtar mest efter er förstås. Kramar från ett stormigt Dalarna!

Lina sa...

Härligt med så mycket mat!Älg är en favorit hos mig, och fisk gillar jag, annars blir det mest grönsaker...
Vilken ljuskrona du har! Ni kan ha earth hour ofta hos er...
Ett rum med bara rosiga saker, inte illa. Kul att du gillar min ros:)
/Lina

Musicmama sa...

Tar gärna lite fisk ja med...=) dom var vackra ( å säkert goda), men grisfötterna får du gärna behålla för min del. Kan ju faktiskt vara skönt å få laga lite mat en dag så e de gjort för ett tag. Jodå jag blir nog trogen omsorgen ett tag till i alla fall, så vi kommer att jobba ihop igen, vi jobbar väl någe i påsk, på resedagen till Blåkulla eller nåt Kram!!

Karolina Sundqvist sa...

Mmm, för fisk, men BLÄ för grisfötter.. Det är så äckligt när jag tänker på det, för hur mamma brukar stå och raka bort håret med engångsrakhyvlar.... bläbläblä.. Snart syns vi Moster! Kramisar