tisdag 24 mars 2009

Jag är inne i en läsperiod nu och det är nästan bara trevligt. Nästan, för jag slukar böcker när jag väl börjar läsa och trevligt att få leva sig in i andras öden och äventyr.
Kan rekommendera Släktfeber av Sara Paborn. En, tyckte jag först, galen familjehistoria med "knäppa" relationer och personer men ju mera jag läser ju mera inser jag att det är fullt möjligt att detta existerar och t o m på nära håll. Med lite omskrivningar i händelserna förstås.
Kul, tänkvärt, varmt och jättebra fångat av författaren.
Läs den.
Viveca Lärns serie om Saltön, bra.
De andra två böckerna får jag återkomma till de är ännu ej lästa, men jag längtar.
---
Till en av mina påskkäppar,

jag gillar det som svänger och rör sig.... och med speglar på tygtrasorna blir det tjusigt ska du tro! Det blinkar och blänker solkatter fulla balkongen!

Dock är den inte färdig än, den behöver lite mera krus... tror jag.
---
Iallafall är det ett fantastiskt vårvinterväder och jag ska ta mej en promenad nu och köpa ett par gåstavar. Jag behöver räta på ryggen när jag går. En insikt jag haft länge men inte kommit till skott med. Har använt E´s gamla skidstavar men dom passar bäst hemma på Djupudden.
Jag vill vara lite modern ... tror jag ska gå bättre och mera då... ett mirakel kan ske...
---
Det äkta miraklet är inte att gå på vatten eller i luften,
utan att vandra på jorden.

6 kommentarer:

Anonym sa...

På torsdag ska jag
tillverka påskäpp med väninna
själen lyses upp
Jonsa

Lina sa...

Vilken rolig påskprydnad, eller inte bara till påsk. Härlig alltid i olika färger och former! Kul. Kanske jag ska göra mig när jag har en trädgård någon gång:)
/Lina

Anonym sa...

Du är så påhittig du!!! Jättefin käpp!
Synd att jag är SÅ otålig att läsa böcker..har inte den rón i kroppen...annars skulle jag läsa det du rekomenderar...ses i morgon!!
Kram

Maria sa...

KUl påskprydnad! Sånt gillar jag!!

Anonym sa...

Hej Karin! Har förgyllt lördagen med att "vara inne" på Din FINA blogg....en LISA för själen!!! Du är makalös precis som i HP Burmans jamtlands taus (osäker på stavningen...) Glad Påsk kram Den städslade Pigan

Anonym sa...

Pigan är jätteglad över att ha fått i väg en kommentar....ÄNTLIGEN!! Villej vara anonym men jag tror Du förstår vem som skrivit!!!!! Hälsar till Maria oxå!!!! Ska försöka "ta mig in" på Din blogg oxå/ det atr tid för en "seg i kolan" Kram kram M (en liten ledtråd!)