onsdag 11 mars 2009

Har klippt till ! och det blev några bilder till slut.
Minne från ett möte med en hel flock av Makaonfjärilar,
en midsommardag för länge sedan.
Somliga upplevelser släpper inte taget...


Träd, fjällkor, fåglar och hjärtan är ständigt återkommande i min värld.
Kossorna här kommer från den folkliga visans skattkista.
Hagelind, Rosenkind och Fagerlind.







Liksom, Dyröj, Dalöj, Lycköj och Salöj.
De är vitterkossor som har en egen visa, en vitterlock som börjar
"Ho sitt a Gillan".....





8 kommentarer:

Maria sa...

WOW! Jag är imponerad av det där. Jättevackra pappersklipp!
Säljer du?

Maria sa...

TACK också för att du röstar på mig och för din rara kommentar. Gör mig GLAD!

Karolina Sundqvist sa...

Du kan verkligen göra fina saker Moster! Fjärilstavlan och kossorna är jättesöta!! Ha det bra! Puss o Kram

Anonym sa...

Käraste kossorna från din sax. Visan om Hagelind, Rosenkind och Fagerlind är Josefina-Linas favorit. Den sjunger vi varje kväll jag är hos henne. Den dan du kan skiljas från den, tänk på mig.

karin sa...

Maria, jorå jag avyttrar någon då och då.
Eva, den bild du nämner är redan såld.
Kul att ni gillar klippen. Jag fortsätter att "klippa till", i sakta mak.
K.

Maria sa...

Hej igen!
Vad kostar ett träd på ett ungefär? Tycker att det är så otroligt vackert!

Maria sa...

k

Maria sa...

Oj, nu fipplade jag till ett k där =)