torsdag 27 december 2007

äta eller inte...

Fy håliken vad det är svårt att helt avstå från alla godsaker som finns tillgänglig under juldagarna. På julafton åt jag fem praliner, fem krus, två mjukkakebitar, fyra fruktbitar doppade i choklad, ett inkokt päron med blåbärssås, ett snapsglas med glöggjello, två-tre glas julmust och två lakritzkolor åtätt julmaten, den kalla. Den varma rymdes inte.
Det gick förvånansvärt bra i min mage men på juldagskväll efter en dag till med sötost, sill, julmust och den där otroligt supergoda engelska fruktkakan till kaffet så blev det nog !
Magen svall och jag höll på att spricka !! Mådde tjyvens hela natten och fick sitta vid köksbordet mellan kl 00.30 - 01.30 och betala mitt överätande av kolhydrater med olust, halsbränna och åska i magen.
Igår på annandagen återgick jag till LCHF-kost och mår jättebra. Det är lungt och mjukt i magen och jag är inte ett dugg sugen eller hungrig mellan målen. Helt underbart. Vad jag åt ?
Jo, A-fil med två msk grädde i + linfrö och vetekli, en liten hård brödbit med rejält med bregott och tre skivor cheddar på.
En skiva julskinka + fettranden, några skivor rökt lammkött, blomkålsmos och en bit dessertost till lunch.
Middagen bestod av en tjock karréskiva med gräddsky och brysselkål.
Vatten var drycken hela dagen.
Idag ska jag äta fisk, lax, med hemgjord majonäs och lite sallad och en ungsomelett med smörstekta champinjoner och broccoli. Mat för en gourmet. Hurra!

Inga kommentarer: