söndag 28 november 2010

1: advent

Varmt inne
Mörkt och kallt ute
klockan är 7.30, -19 grader

klockan är 8.00, -21 grader


klockan är 8.30, -23 grader
---
Vad månde bliva av denna dag?
Jag fryser om benen, har tjocksockar och ulltofflor.
Dricker grönt te med jordgubbar och vitpeppar i.
Känner efter noga hur magen mår...
Jag lider av en däggdjursparasit som jag druckit mej till i Östersund.
Fy fanken.
Skulle ha jobbat ca 35 timmar i helgen och har redan fått lön för det!!!!
Det blir avdrag på decemberlönen och hur kul är det?
Otur att just jag skulle drabbas av Cryptosporadius under en arbetsresa!
Men varför ömka sig själv
när jag får vara hemma och ha ont i knoppen, bubbel i kistan och frysa om bena...
---

Önskar Dej som hälsar på här en
lugn och fridfull 1: advent iallafall !

5 kommentarer:

Gudrun sa...

Stackars Karin.....du verkar ha blivit drabbad av pengasjukan ååh!
Njut av stugvärmen och gubben.
Kram lillsöster<3

karin sa...

Puh, va säj du ?
Det kan väl aldrig vara möjligt?
Det är mitt sjuka tillstånd som förvränger mitt sinne!

Allt man säjer får man i sinom tid äta upp och nu är min tid inne !

Karolina Sundqvist sa...

Fy fasiken för diarré.. inge roligt. Hoppas du frisknar till snart!
Fy fasiken också för kylan.. brrr.. ryser när jag läser. Men det är ändå så vackert när det är sådär kallt.
Jag klagar på kylan vi har här nere.. och som mest har vi haft -4.. hehe!

Krya på dig Moster!
Kramar

Anonym sa...

Ajajaj illa!! Undrar hur lång tid det tog innan det bröt ut.. var i stan i fredags och drack förstås vatten.. Krya på dig du fattiga kvinna.
Jonsa

karin sa...

Ingrid, jag var i stan den 22:a och drack av vattnet.Den 27:e bröt det ut för mej.
Hoppas du klarar dej undan med blotta förskräckelsen.
kram