fredag 19 november 2010

främmande

Igår hade vi fint och okänt besök vid vårt fågelbord.
Fram med fågelboken och jag kom fram till att det var en Varfågel.
Och inte blev det sämre av att den tar möss !
De spetsar mössen på en tagg eller kvist och har då gjort sig en bekväm matplats.

Värre är att i folktron betyder det otur att se en Varfågel !???
Hoppas förstås att det bara är skrock. Men man vet ju aldrig.....
Det var iaf roligt att den rastade hos oss ett par timmar.

Bilderna har jag hittat uti cyberrymden.

3 kommentarer:

Malla sa...

Vet inte om jag ska hoppas att den kommer till mej då? Den kan ju få vara här utan att jag ser den...då kan de väl inte va otur??!! :-)

karin sa...

Jag hoppas också att den stannar hos oss för herreminje va´råtter det är!!!
Otur har jag då inte haft än iaf.
Jag har fått igen mobilen, tjohooo

Örjan sa...

Kul, Vi hade en Varfågel uppe i Nordhallen just i början på november och jag trodde dom hade flyttat den här tiden på året.