fredag 20 augusti 2010

partydags

Har haft ett Living and Room Party.
Hemförsäljning av inredningsprylar.
Renée, en arbetskamrat, är försäljerskan och hon kom hem till
min etta och dukade upp alla möjliga grejer!
18 personer trängde ihop sig i min lilla lägenhet!!!
Men, "finns det hjärterum finns det ju stjärterum"
och det gjorde det!
Det bläddrades och pratades inredning och behov och form och färger i alla hörn.
Det blandades med skoj och skratt och det där roliga att träffas.
Åsså, det där med fika....
de´ e´ ju gott de´....



På begäran av partygästerna kommer här receptet på
Kusin Karins Kaka
med
Punchgrädde
2 ägg
2 dl strösocker
1 ½ dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 msk kakao
1 ½ dl mjölk
Vispa ägg och strö.
Blanda i det övriga.
Grädda i ca 40 min, 200 grader i nedre delen av ugnen.
-
Koka upp:
100 gr smör
1 dl starkt kaffe
4 msk florsocker
2 tsk vaniljsocker
Slå det över den varma kakan.
Låt stå kallt några timmar.
-
Servera till:
2 dl grädde vispas hårt och
3 st krossade punchflaskor som röres ner i grädden.
Mumsfillibabba !
Tack för ni kom mina vänner! Kul å råkes.
Jag köpte härliga påslakan och ett fint kuddöverdrag.




3 kommentarer:

Torpet och vi. sa...

Jag köpte nallen =)

karin sa...

Gjorde du... ja, den är superhärlig.

Karolina Sundqvist sa...

Vilket party!! Och så mycket folk!! Skojigt, skojigt!