måndag 9 augusti 2010

Jag var i Ströms kyrka häromkvällen och fick njuta av orgelns häftiga toner.
En konsert som varade en timme och det brusar än i mej!? Påverkad? Ja.
Gustav Jannert heter organisten och han spelade bl a
Recercada di maca in Bologna av MarcAntonio Cavazzoni som levde i början på 1500-talet
och en Sonata i g-moll av Oskar Lindberg som dog 1955.
Jag gillar det.
---
Utanför kyrkan vilar min farfarsfar och farfarsmor och min gamla faster Karin.
Jag är lite intresserad av min farfarsmor och släktledet hennes. Hon heter också Karin och kommer från Åsen Hammerdal. Hm... måste nog kolla det lite.
Fin gravsten, va?


Är äntligen hemmavid
och igårkväll var det dags att tända den nya lyktan.
Mörkret kommer sakta men säkert....


Återbrukslykta köpt på Indiska.
Gillar det jag.

Inga kommentarer: