onsdag 2 september 2009

Tre saker tänker jag särskilt på idag.
-Förnöjsamheten när jag skördat tjugo lökar som får hänga på tork i köket och sprida sin milda goda doft. Det känns så präktigt...
- Den fantastiskt goda middag vi åt igår.
Kokefisken med kryddpepparn, nymandlan, smöre, pickibrö me kryddosten
och nykokad svartvinbärssaft.
Enkelt, närproducerat och hur gott som helst !
- Sorg och saknad.
En god väns mamma har dött och mina tankar är där
och i känslan kring döden.
En stunds eftertanke om liv och död...
-
Carpe Diem.

3 kommentarer:

elin sa...

Vilka fina bilder! Både i detta inlägg och det nedanför!

hemma hos Bus sa...

Hej på dig!
Vilka härliga bilder. Jag tog in löken igår och kan inte mer än hålla med om att det luktar jättegott.
Är det ok om jag stoppar in pengarna på Anderssons kiosk?
Hoppas att du har en härlig helg, jag spenderar min på jobbet men det är inte alltid fy skam. Må så gott. Kram

strömmas sida sa...

Hej

Vad mycket gott du frestar med här.

Vad kul att du kikar in hos mig.
Jodå, jag känner igen dig också *ler*.

Jag såg flera bekanta på "sångarbilderna" du har.

Flatabron är så himla fin och lite
speciell också för mig. Pappa var
med på nåt hörn när dom byggde den
och vi var med när dom skulle premiärköra den. Jag minns hur rädd
jag var då.

Vad fint till du bor.

Ja, jag är glad att vi är skilda
sen många år.

Önskar dig en fin helg.
Ingrid