söndag 20 september 2009

Var till kyrkogården och strosade runt ett tag, tog mej en funderare på liv och död så där man måste ibland, iallafall jag måste.
En alldeles underbar dag var det igår, vädermässigt och i lathet.
Jag är på Flata i vår lägenhet och därmed jobbar jag ju denna helg.
Jag sov ett par timmar i min nya säng som låter mej ligga utan att det blir ont i kroppen.
Det gjorde inte den gamla för den blev med tiden för hård!
När jag vaknade låg jag och "tittade i taket" en stund och jag gillar att fästa blicken på vissa saker som t ex hyllan SÅ gjort där en hel del böcker får plats och där min luffarslöjdskosshängljusbärare platsar.


Det är mer än 12 år sedan jag gjorde den och jag tycker fortfarande om att titta på den.
Urnan av sträng som står på hyllan är faktiskt en handväska från östra sidan av Afrika!
Ska ta kort på den och visa den i ett eget inlägg senare.
Strax bredvid hänger en annan ljusbärare av bl a en Sibylla korvburk som också tilltalar mej.
Gjorde den för ungefär lika länge sedan, återbruksslöjd som idag är mer och mer känslomässigt riktigt om man tänker på miljön och vårt överflöd.
Ett Solleröfår finns vid fotändan av sängen som piggar upp mej genom sitt unika utseende, frejdig, trinn och mallig.
Den står på en gammal sockerlåda som jag använder till fådda vykort och brev som jag inte ånns slänga.
Folkkonst som det blivit "bisness" av.
Fast dalahästen är en större affär den finns ju på allt möjligt nuförtiden.
---
Här är en bukett som förmodligen är den sista jag plockar in denna sommar och
den doftar helt underbart!
Känn bara!

God Söndag önskar jag Dej och Dej och Dej !
Själv har jag ett 11 timmars pass framför mej som kommer att gå som ett huj!
Man ska ju tänka positivt, eller hur?

5 kommentarer:

Anna Nilsén sa...

Hej!
Ja de var verkligen otäckt..
Men de är bara att försöka glömma.

Haha näe inte då jag har inte vunnit några pengar men de känns nästan som de eftersom jag får dubbel lön denna månad :)

Hur är de med faster då ?:)

Linneagården sa...

Vilken snygg ljusstake du har slöjdat i luffararbete. Gissar att det tog fleeeera timmar!?
Roligt med kossorna som dekoration.

Böcker är någonting som jag gärna ägnar kvällarna åt. Just nu läses C.Läckbergs nya, jättebra!

Ha det så gott i nya sängen & njut av de sista blommorna...
Kramen /madelene

Lina sa...

Härliga saker du gjort! Imponerande. Soldtacka, de är så fina! Du vet väl att jag är en soldkulla?
/Lina

Ingela sa...

Vilka talllar! Maffigt stora.

Känner igen mycket av din slöjd, har ju själv en likadan lampett, det är det enda som kommit upp på väggen efter renoveringen, gillar den mycket.

Kram
Ingela

Musicmama sa...

hej du har nått att hämta hos mig kramiz