tisdag 24 juni 2008

plåga

Fy fasiken, nu har det börjat, plågan som gör mej nästan galen; kliande myggbett!
I gårkväll när jag skulle sova började det tokklia under foten och jag stog ut (utan att riva mej blodig)med all den vilja jag kunde uppbåda.
Men nu är det klippt, vaknar av kli och kill på lilltåa och under foten !!!!! Jag står inte ut!!!!!! Upp och letar åt salubrinflaska och den, den har tappat verkan det svider inte ett skit!!!!! Vad ska jag då göra????
Svar: klia, klia, klia och kliva upp och försöka göra något så jag tappar fokus från de dj-la myggbetten. Tradera och bloggeri blir räddningen den här gången.
Jag tål inte mygg-giftet! det bara är så.
SÅ han kliar aldrig, orättvist tycker jag.
Nää, nu är det dags för mårakaffe.
Ute ere det västastormen och tokregne.
God morgon.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars Karin sån klåda! Men det finns hjälp närmare än du tror, ta saliv på myggbetten - sputt och smeta på så ska du se att det lindrar bättre än all världens salubrin!
Lycka till/dr. Jonsson

Elisabeth sa...

Det låter som att du beskriver mig... jag har redan fullt med ärr, och det är från årets myggbett.. Jag ska köpa allergitabletter och prova om det hjälper.

Anonym sa...

Hörrö "morsan"..jag tycker faktiskt inte synd om dej...du har ju faktiskt semester...tänk på en annan som får jobba å slita PLUS ha kliande myggbett...fast det är klart...jag har ju inte på fötter´n. De e ju faktiskt inte kul!!! Kram på dej