onsdag 25 juni 2008

att ha tid och lust

Jag har sydd på maskin och den och jag brukar inte funka så bra ihop!? men nu har jag haft tid och lust och dååå.... nya kuddar till rosenrummet, som lyser upp ordentligt, gardiner till farsugan och tvättstugan och ett draperi till trappen samt flera kuddvar av ömse kvalitéer. Tack vare regndagarna har detta blivit gjort. Känns rätt nöjd.
Mårbackorna förskönar fönstret i kammar´n.

Tvättstugefönstret som ingen ska behöva se in i !!! det är på brua nämligen.
Där klippte jag till och jaa... det blev inte så tokigt av den vanliga vita makulaturen.
Bara att elda upp när det har tjänat ut, förgänglig slöjd.

Farstun som jag målat om och det blev vitt, vitt.

Men jag gjorde prickar i svart på en gång
för så blir det snabbt när det finns hundar i huset som skakar av sig när dom kommer in.

"kravallslöjd" ?
målade spånkorgar med lack-och "plast"färg!
Ja, så har jag gjort.


Trappen täcks av en flock med älgar.
I den ställer jag ofta allsköns grejer, du vet nog hur det är med den saken?!
Nu ser det fint ut iallafall.
Palestinaschalen från tidigt sjuttiotal har jag plockat fram
för att använda kyliga sommardagar.






Nää, nu ska jag förbereda kvällens besök som ska ske i badet och i rosenrummet.
Det kommer ett par glada skrattande vänninor och kanske blir det ett litet repotage...



So long.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint du gör, vitt i vitt, klippta gardiner och insynsskydd är så fiiiint.

Tur att du finns som inspirationskälla.

Kramar
Ingela

Anonym sa...

Jaa, vad fint du har gjort. Själv sydde jag om dina gamla grönrandiga gardiner som vi hade när jag var liten och dom hänger numera i vårat kök.

karin sa...

Tack för att ni båda tycker det blev fint.
Det är bra Elin att du syr om, återbruk så länge det går och förstås att man tycker om det.
Det är det man kan bli miljonär på !!!

Linneagården sa...

Hej Karin!
Här ramlar jag in på ett bananskal & känner igen dig. Kul men "kändisar" här i bloggvärlden.
Vad du har sytt, målat & fixat till fint. Det ser jätte trevlig ut. Jag har fakriskt målat en grej idag, annars är jag lite lat där..

Hoppas du får en trevlig kväll med vänninorna.
Hej hej från Madelene i Lövberga

Elisabeth sa...

Åh, fiiint med vitt!!!!

Gudrun sa...

Ååh va´fint du gjort. Men att du gillar vitt??!!

Anonym sa...

ÅÅÅÅÅ!!!! jag bara älskar dina roskuddar helt underbara, vart har du hittat tyget? Du e´så kreativ, jättekul att surfa in på din blogg. Ha en riktigt skön sommar vi hörs kram
Kicki T.

karin sa...

Madelene, hej, Kul att mötas via blogg efter så många år... kommer du ihåg när vi jobbade på samma ställe? Länge sen...

Kicki, tyget är inhandlat hos Yvonne på Flata. Önskar dej en skön sommar också.
Kram till er båda.