söndag 8 juni 2008

måla vitt och livstankar

Ja, nu har jag målat min väl använda spånkorg vit.
Tror jag blivit påverkad av "alla" blogginredares förkärlek för vitt?!
Inget fel på det men jag har en såkallad hat-kärlek till den färgen, det blir ju så fort smutsig och ofräsch.... men nu är farstun målad i en grå-vit färg som heter "folkkär" och fint är det.
Tre korgar fick sig en omgång men en målade jag svart med lackfärg.
Nästa gång jag kommer hem ( på fredag) ska jag göra klart och fota hela härligheten.
Mårbackapelargonerna blommar för fullt och glädjer mej mycket.
Ha en bra och innehållsrik vecka och tänk lite på detta prov på ditt liv:
Gravstensprovet. Fundera över vad du vill bli hågkommen för.
6 månadersprovet. Vad skulle du ägna dig åt om du hade ett halvår kvar att leva?
5-årstestet. Vad vill du ha gjort och upplevt om 5 år?
Och sist:
Tänk över när du gjorde något roligt sist och om det var värt tiden och pengarna.
Gör då mer av det.
Detta säjer en Lennart Levi ( professor emeritus i psyko-socialmedicin)
i en artikel i Vi från 2002.
Man ska hellre inte slita sitt hår över småsaker.
Allt är småsaker.
Om du inte kan slåss eller fly -flyt med.
Man kan flyta ett tag, vågorna lägger sig så småningom!
Jag undrar vad är stora saker?

1 kommentar:

Anonym sa...

Här händer det visst massor. Många fina nya bilder.
Vilken kväll ni hade på sjön!