tisdag 6 maj 2008

städning

Idag torkar och skurar vi köket till att börja med.
Varför .... tja det behövs och särskilt sedan SÅ har "söjt på panna" och det blev lite för länge!!!
En stinkande påträngande röklukt har satt sig ALLT.
Det gäller att tänka positivt nu.
Va´bra att detta hände så vårstädningen faktiskt blir gjord.

När vi städat klart har nog solen kikat igenom de regntunga molnen som just nu täcker hela blåa himlen och då, då ska jag gå ut och titta i mina rabatter där många växter börjat röra på sig. Jag såg en liten röd pinne sticka upp där jag satt en bonn´pion i höstas, spännande !
Åsså ska jag dricka kaffe sittande i en stol på min trädgårdsruta och njuta av världsfina ljusblåa penseer. Åsså får dom där björnmammorna med sin ungar gå runt knutarna bäst dom vill !!!Tänk va!

Inga kommentarer: