tisdag 6 maj 2008

2 x en bjenn

Jahaja, nu har vi mötts på vår väg björnen och jag !

Bildgåta här nedanför.
Den som ser björnen vinner............

Jag har alltid sagt att det är inte värt att fippla med en kamera när man möter vilda djur och jag tycker mig ha rätt. Upplevelsen idag gick mej nästan förbi för det enda jag tänkte på var att ta korten och dom blev ju inte så bra.
En timme efter detta möte såg jag björnen igen och då hade jag ingen kamera med mej.
Fick titta på den säkert tio minuter när den lufsade på ute på en kalyta strax nedanför ett berg.
Jag satt i bilen och var trygg.
Från och med nu och fram till juli månad håller jag mej nära bron och farstudöra.
Det vimlar av bjenn hen. Fy håliken.


7 kommentarer:

Nästankusin Erica sa...

Jag säger bara H Ä F T I G T !!!!!!
Jag vill oxå se vilda björnar, har hört historier om dem i hela mitt liv men ALDRIG sett en enda liten stackare....*suck*...!!!! Men samtidigt så förstår jag dig min kära "kusse", jag skulle inte vilja leva så nära dem som du gör.... vill bara titta liiiiiite!

Anonym sa...

Jaja, ja säger då de....Fy håliken vilket björnland. Men den ser rätt mjuk o go ut o rund o fin. Ikväll är det Varg som gäller i Rossön. /Gudrun

Karolina Sundqvist sa...

Jag tror visst att jag och Jens måste boka in oss på rosenrummet någon natt nu fram över! Jag blir helt tokig vad häftigt det är! Lite läskigt också förstår jag! Ha de bra Moster! Kramar Karro

Anonym sa...

jag har bara sett en bäver ikväll..suck..

Ingela sa...

Jag lät en älko gå över vägen framför bilen, det är inte samma sak som björn förstoss...

karin sa...

Karro, du och Jens har första tjing på rosenrummet. Jag har semester två veckor framöver. Kom.
Ingela kul att du hälsar på ibland.
Vi syns ju om nån månad i Ås, hoppas jag.

Anonym sa...

Jag tror att det var "din" björn som mor, Daniel och jag såg i går em. Den var också så där ljus på ryggen och lufsade på en kalyta under ett berg i Västavika./Maria